Toernooireglement

  • Het tornooi wordt ingericht door Toekomst Relegem (KBVB stamboeknummer 7599).
  • De reglementen van de KBVB zijn van toepassing voor al hetgeen niet specifiek door dit reglement geregeld wordt.
  • Alle wedstrijden vinden plaats op de terreinen van de club, gelegen in de Poverstraat (vlak naast de gebouwen van de PIVO) te 1731 Relegem.
  • Het tornooi wordt ingericht voor de volgende categorieën:
  • Zaterdag 5 mei 2018 (voormiddag): U7 (°2011)
  • Dinsdag 1 mei 2018 (voormiddag): U8 (°2010)
  • Dinsdag 1 mei 2018 (voormiddag): U9 (°2009)
  • Zaterdag 5 mei 2018 (voormiddag): U10 (°2008)
  • Dinsdag 1 mei 2018 (namiddag): U11 (°2007)
  • Zaterdag 5 mei 2018(namiddag): U12 (°2006)
  • Vrijdag 4 mei 2018 (vanaf 18u): U13 (°2005)
  • Opgelet ! Het is niet toegestaan spelers op te stellen die in het jaar voordien geboren zijn.
  • De deelnemende clubs aanvaarden, door hun inschrijving en deelname aan het tornooi  met tornooireglement en stemmen er mee in.
  • Toekomst Relegem is verantwoordelijk voor de organisatie van het tornooi. Bij eventuele incidenten kunnen de deelnemende clubs mede verantwoordelijk gesteld worden.
  • Toekomst Relegem behoudt zich het recht een schadevergoeding van €50per wedstrijd te eisen in geval van forfait of € 250 in geval van een algemeen forfait.
  • Toekomst Relegem is niet aansprakelijk voor ongevallen, die fstal, en andere feiten die zich voor, tijdens of na de wedstrijd voordoen.
  • In de neutrale zone mogen aanwezig zijn:
  • De trainers van elke ploeg, met rode armband;
  • Twee afgevaardigden, met armband in de clubkleuren.
  • Ouders en Supporters dienen zich achter de afsluiting te begeven.
  • Toekomst Relegem duidt zijn scheidsrechters voor het tornooi aan.
  • Van elke deelnemende ploeg mogen trainer en afgevaardigden gratis binnen (maximum 2 personen)
  • Toekomst Relegem behoudt zich het recht voor om eventueel wijzigingen door te voeren die gunstig kunnen zijn voor het verloop van het tornooi.
  • Afgevaardigden en spelers dienen minstens 30 min. Voor aanvang van de eerste wedstrijd aanwezig te zijn.
  • Aangezien er van U7 tot en met U9 geen klassement wordt opgesteld is het de bedoeling dat de spelertjes leren voetballen zonder te moeten winnen.
  • Het is niet toegelaten voor de doelman om uit te trappen vanuit de hand; een worp of trap vanaf de grond zijn toegelaten maw er moet een voetballende oplossing gevonden worden.
  • Max. aantal spelers per categorie op het wedstrijdblad:

     

    • U7/U8 / U9 = 8 spelers
    • U10,U11, u12 en u13 = 12 spelers
  • Het omkleden gebeurt in de toegewezen kleedkamer. Na omkleding worden de tassen verzameld in een toegewezen opbergruimte. Indien er iets moet afgehaald worden uit de tassen, dan moet de speler altijdvergezeld zijn van een clubafgevaardigde.
  • Het scheidrechtersblad dient minstens 10 min. voor aanvang van de eerste wedstrijd volledig ingevuld en,ondertekend te zijn.
  • Er wordt GEEN klassement opgemaakt voor u6 tot en met U9
  • Er worden geen strafschoppen genomen na de wedstrijd.
  • De prijsuitreiking vindt na de laatste wedstrijd van de betreffende categorie plaats op het A terrein net voor de kantine. Wij hopen dat elke deelnemende ploeg vertegenwoordigd is op de prijsuitreiking.
  • Iedere deelnemende ploeg wordt geacht dit reglement te kennen.

Bijkomend Reglement U10 – U13 

  • Voor de ploegen U10 tot en met U13 wordt er een klassement opgemaakt.
  • De puntenverdeling is als volgt: –

     

    • 3 punten bij winst – 1 punt bij gelijkspel – 0 punten bij verlies
  • Bijgelijk aantal punten worden de volgende criteria in acht genomen:

     

    • Aantal gewonnen wedstrijden
    • Aantal gemaakte goals
    • Doelpuntensaldo
    • Minst aantal tegendoelpunten
    • Onschuldige Kinderhand